
בתקופה האחרונה נעשו שינויים מרחיקי לכת בשגרת הלימודים בבתי הספר, במאמץ לשמור על בריאותם של תלמידים, מורים ואנשי סגל כאחד, אולם, נושא אחד לא נלקח מספיק בחשבון - איכות האוויר בכיתה.
מרבית המחקרים נכון להיום מראים כי לאיכות אוויר ירודה בתוך הכיתה (ומחוצה לה) יש השפעה שלילית על תפקוד קוגניטיבי ועל רמת הביצוע/רמת ההצלחה במבחנים. היות ותלמידים יכולים לבלות בזמנים של שגרה עד כמחצית מזמן הערות שלהם בכיתה, יש חשיבות גדולה לצמצום החשיפה לזיהום זה.
מגוון רחב של גורמים משפיעים על איכות האוויר התוך-מבני ובהם תנאים מטאורולוגיים מקומיים, הסביבה הבנויה מחוץ לבניין, מאפייני המבנה עצמו ואפילו תנועת האנשים בתוכו. כיצד, אם כן, ניתן להפחית את רמות הזיהום בצורה יעילה?
אמצעי פשוט אחד הוא שימוש במטהרי אוויר ניידים העשויים להפחית דרמטית את ריכוז המזהמים באוויר, כולל את ריכוז החלקיקים הטיפתיים הנושאים וירוסים, נושא שהוא רלוונטי מאד לתקופת המגפה בה אנו נמצאים. שימוש במכשירים מסוג זה כבר נמצא קשור לפחות במחקר אחד לתוצאות אקדמיות גבוהות יותר והשימוש בהם כרוך בעלות נמוכה יחסית. בארה"ב מקודם חוק שנועד לספק מענק בגובה 20 מיליון דולר לבתי ספר עבור רכישה והתקנה של מכשירים מסוג זה. מאמצים מסוג זה עשויים להשפיע לחיוב על בריאותם של תלמידים ועל התפתחותם האקדמית. לכתבה המלאה>
