
יוזמה חדשה עוזרת לצרכן לדעת אילו כימיקלים מזיקים נמצאים במוצרי הקוסמטיקה והטיפוח שהוא מתכנן לקנות באינטרנט.
מקור מרכזי בחשיפה של הציבור לכימיקלים מזיקים הוא מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח, אך יכולת הצרכן לדעת ולהבין מהם המרכיבים המזיקים ואיך ניתן לצמצם את החשיפה אליהם מוגבלת.
"ממחקרים שעוסקים בחשיפה לכימיקלים, שניתן למצוא במוצרי צריכה היומיים שלנו כולל מוצרי קוסמטיקה וטיפוח, אנחנו יודעים שלכימיקלים אלו השפעות שליליות על הבריאות, במיוחד על אוכלוסיות רגישות כגון נשים בהיריון, שבהן ההשפעה היא על העובר המתפתח", מסבירה שרי רוזן, סמנכ"לית הקרן לבריאות וסביבה.
מיזם ישראלי חדש, של היזם עמית רוזנר, מציע דרך להתמודד עם הבעיה על-ידי התקנת תוסף לדפדפן בשם Clearya. זהו תוסף חינמי אשר מנגיש את המידע החשוב בעת חיפוש באתרי הסחר האלקטרוני כמו אמזון, ספורה וולמארט. התוסף מזהה את רשימת הרכיבים במוצרי הטיפוח, הקוסמטיקה והניקיון השונים, ומספק הסבר על הסכנות הבריאותיות שמייחסים להם ארגוני בריאות ברחבי העולם ובכך מסייע לצרכן או לצרכנית בתהליך בחירת המוצר.
