
בתחילת השנה פרסמה הרשת מדיניות כימיקלים חדשה במסגרתה עד שנת 2020 יופסק השימוש בפתלאטים, פרבנים ופורמלדהיד במוצרי יופי וטיפוח, מוצרי תינוקות ומוצרי ניקיון הנמכרים ברשת. בנוסף, עד שנת 2022 יופסק השימוש במעכבי בעירה ובכימיקלים רב-פלואוריים (PFCs) בביגוד, שטיחים וריהוט מרופד וספקים ידרשו לנהוג בשקיפות מלאה כלפי הרשת בכל הנוגע לכימיקלים המצויים במוצריהם. ב- 2016 המתחרה וולמארט נקטה בצעד דומה. מגמת ההרחקה של כימיקלים רעילים ממוצרי צריכה ע"י רשתות קמעונאיות בקנה מידה שכזה עשויה להוביל לשינוי משמעותי בתכולת המוצרים הנמכרים בשוק כולו. פעילים בתחום מקווים כי הצעד הבא יהיה הצטרפותן של הרשתות לפרויקט "טביעת הרגל הכימיקלית" (Chemical Footprint Project) המקדם דירוג של תאגידים על פי מידת פעילותם לטובת שימוש בכימיקלים בטוחים במוצרים ובשרשרות האספקה ופרסומו לציבור, בדומה לאינדקס טביעת הרגל הפחמנית.
